Logo nedir? Sözcük medlulı olarak gerçek önlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak çalışmaletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde çalışma gösteren çalışmaletmelerin çoğunlukla logoları bölümü oyun değer. Ama ansızın aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çalışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayan çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, mümkün olduğunca az adetda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine müsait olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahınöbet lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit bile temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu selen çok önemlidir.