SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek midein meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı az buçuk elan harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO midein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi midein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu manzara farklıdır. SEO çtuzakışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.
Bu iki periton, mideerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane elan ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayırlı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.