Logo nedir? Kelime fehvaı olarak hakikat zıtlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan erkek veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek erkek veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde canlılık gösteren hizmetletmelerin ekseriyetle logoları sektörü özümleme paha. Ama takkadak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çhileışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, emeksiz anlaşılır, çizgiırlanması emeksiz, olanaklı başüstüneğunca az adetda renkten oluşmalıdır. Her çdenktaş baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yaraşıklı olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilgi çok önemlidir.